Lehre mit Mehrsprachigkeitsfokus

Mitglieder des Zentrums für Mehrsprachigkeit bieten zu einem thematisch breiten Spektrum Lehre in verschiedenen Studiengängen an.

Lehre im Sommersemester 2024

Multilingualism and migration Prof. Dr. Theodoros Marinis

Multilingualism research colloquium Prof. Dr. Theodoros Marinis

Heritage language development Dr. Anamaria Jeker Bentea

Multilingual language processing Dr. Anna Czypionka

Migrationssoziologie Prof. Dr. Claudia Diehl

Language contact phenomena Marieke Einfeldt

Der Erwerb des Spanischen als Drittsprache Charlotte Englert

Language policy Prof. Dr. Tanja Kupisch

Second language acquisition and teaching Dr. Anika Lloyd-Smith

Language representations in developmental dyslexia Prof. Dr. Tamara Rathcke

Language variation and change Prof. Dr. Tamara Rathcke

Multilingüismo social y lenguas en contacto Núria de Rocafiguera Montanyà

Experiments and methods in language acquisition research Prof. Dr. Bettina Zinn

Grundlagen DaZ im Fachstudium Deutsch Simone Waitz

Lehre im Wintersemester 2023/24

Lehre im Sommersemester 2023

Lehre im Wintersemester 2022/2023

Experiments and Methods in Language Acquisition Research Elisabeth Süß, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Grundlagen DaZ im Fachstudium Deutsch Erkam Ekinci

Heritage Language Syntax Prof. Dr. Theodoros Marinis

Heritage Language Acquisition: Factors and Outcomes Prof. Dr. Bernhard Brehmer

Language Contact Prof. Dr. Theodoros Marinis

Models of SLA Research Marieke Einfeldt

Multilingualism Research Colloquium Prof. Dr. Theodoros Marinis, Angelika Golegos

Phonetic and Phonological Aspects of Multilingualism Elisabeth Süß, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Sprachkontakt in nordslavischen Standard- und Minderheitensprachen PhD Malinka Pila

Sprachkontakt und Sprachkonflikt im Baskenland Prof. Dr. Georg Kaiser

The Bilingual Mind Dr. Eva Smolka

The Multilingual Mind: Lecture Series on Multilingualism across Disciplines Elisabeth Süß, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Lehre im Sommersemester 2022

Lehre im Wintersemester 2021/2022

Language contact Prof. Dr. Theodoros Marinis

Multilingualism research colloquium Elisabeth Süß, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Phonetic and phonological aspects of multilingualism Elisabeth Süß, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Using Narratives in Multilingualism Research Angelika Golegos, Prof. Dr. Theodoros Marinis

The Multilingual Mind: lecture series on multilingualism across disciplines Elisabeth Süß, Kaja Gregorc, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Using Web-Based Methodologies in Linguistics and Language Acquisition Research Elisabeth Süß, Kaja Gregorc, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Grundlagen DaZ im Fachstudium Deutsch Erkam Ekinci 

Der Erwerb des Italienischen im mehrsprachigen Kontext Prof. Dr. Tanja Kupisch 

Lehre im Sommersemester 2021

Multilingual Brain and Cognition Grazia Di Pisa, Prof. Dr. Theodoros Marinis, Sergio Miguel Pereira

Multilingualism and Migration Prof. Dr. Theodoros Marinis

Using Web-Based Methodologies in Linguistics and Language Acquisition Research Angelika Golegos, Kaja Gregorc, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Multilingualism research colloquium Prof. Dr. Theodoros Marinis

Erstspracherwerb Angelika Golegos

Italienisch als Herkunftssprache im Klassenzimmer Prof. Dr. Tanja Kupisch

Sprachkorpora in der L2-Erwerbsforschung Prof. Dr. Tanja Kupisch

Grundlagen DaZ im Fachstudium Deutsch Erkam Ekinci

Lehre im Wintersemester 2020/2021

Heritage speakers and their language profiles Angelika Golegos, Prof. Dr. Theo Marinis

Language contact Elisabeth Süß, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Multilingualism research colloquium Prof. Dr. Theodoros Marinis

Phonetic and phonological aspects of multilingualism Elisabeth Süß, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Eye-Tracking and the Visual World Paradigm Elisabeth Süß, Prof. Dr. Theodoros Marinis

The Multilingual Mind: lecture series on multilingualism across disciplines Prof. Dr. Theodoros Marinis

Using Web-Based Methodologies in Linguistics and Language Acquisition Research Angelika Golegos, Grazia Di Pisa, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Grundlagen DaZ im Fachstudium Deutsch Erkam Ekinci

DaZ - Mathematik und naturwissenschaftliche Schulfächer sprachsensibel unterrichten Frank Fuchshuber 

Grundlagen DaZ in allen Schulfächern Ramona Baumgartner

Der Erwerb des Italienischen im mehrsprachigen Kontext Prof. Dr. Tanja Kupisch 

Lehre im Sommersemester 2020

Experiments and methods in language acquisition research Elisabeth Süß, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Eye-tracking and the Visual World Paradigm Elisabeth Süß, Prof. Dr. Theodoros Marinis

First Language Acquisition Angelika Golegos

Grundlagen DaZ im Fachstudium Deutsch Ramona Baumgartner

Language and emotion: perspectives from Multilingualism and Philosophy Prof. Dr. Dorothea Debus, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Language Impairment in multilingual populations Prof. Dr. Theodoros Marinis

Mathematik und naturwissenschaftliche Schulfächer sprachsensibel unterrichten Frank Fuchshuber

Multilingualism and Migration Prof. Dr. Theodoros Marinis

Multilingualism research colloquium Prof. Dr. Theodoros Marinis

Sprachkontakt und Sprachkonflikt im Baskenland und in Katalonien Prof. Dr. Georg A. Kaiser

Sprachpolitik Prof. Dr. Tanja Kupisch

Lehre im Wintersemester 2019/20

Einführung in die sprachwissenschaftlichen Methoden Prof. Dr. Theo Marinis, David Krassnig

Heritage speakers and their language profiles Angelika Golegos, Prof. Dr. Theo Marinis

Language contact Elisabeth Süß, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Multilingualism research colloquium Prof. Dr. Theodoros Marinis

Phonetic and phonological aspects of multilingualism Elisabeth Süß, Prof. Dr. Theodoros Marinis

The Multilingual Mind: lecture series on multilingualism across disciplines Angelika Golegos, Prof. Dr. Theodoros Marinis

Using narratives in multilingualism research  Prof. Dr. Theodoros Marinis

Grundlagen DaZ im Fachstudium Deutsch Erkam Ekinci

Developing academic language and communication skills across all subjects in multilingual classrooms Ramona Baumgartner

Grundlagen DaZ in allen Schulfächern Frank Fuchshuber

Lehre im Sommersemester 2019

Lehre im Wintersemester 2018/19